• الموقع : موقع سماحة العلامة السيد محمد علي الحسيني .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : چکیده ای مختصر از رزومه علامه سید محمد علی حسینی .

چکیده ای مختصر از رزومه علامه سید محمد علی حسینی

 

چکیده ای مختصر از رزومه علامه سيد محمد على حسينى

 

جناب آقای محمد علی حسینی، تبعه عربستان سعودی، و دبیرکل کنونی شورای عربی اسلامی ، عضو هیئت امنای مرکز بین المللی ملک حمد، کارشناس فقهی در آکادمی بین المللی فقه اسلامی، و مشاور سازمان همبستگی جهان اسلامی .

 

آقای محمدعلی حسینی نویسنده، مدرس و متفکر اسلامی است که دارای وزن و تأثیر ویژه ای در عرصه ی اسلامی و اروپایی و آفریقایی می باشد، و از احترام و قدردانی همه محافل فکری و دانشگاهی و نهادهای مذهبی برخوردار است به ویژه در میان کسانی که به گفتگو، آشنایی و تعامل بین تمدن ها علاقمندند و به آن می پردازند، از این رو وی با مواضع روشنفکرانه میانگرا و برون گرای و نیز رویکرد معتدل و بردبار خویش متمایز گردیده است.

 

آقای حسینی دارای علایق و آگاهی خاصی نسبت به مسائل  معاصر، و مسائل فکری و فقهی است که با تمرکز بر گفتگوی میان ادیان، به تقریب بین مذاهب و مقابله با سخنان نفرت انگیز و افراط گرایی می پردازد.

 

همچنین آقای حسینی دارای سخنرانی ها و حضوری گرم در رسانه‌های تصویری است که در کنار آن به مطالعات، تحقیقات، و تحلیل‌های فکری منتشر شده می پردازد و  دارای مقالاتی است که به صورت هفتگی در مهم‌ترین روزنامه‌ها منتشر می‌گردد.

 

جناب حسینی بیش از هفتاد کتاب در زمينه مباحث عقلی فقهی، اخلاقی، تاریخی و مبانی فقهی دارد وی همچنین دارای یک سلسله معارف مسلمانان می باشد که شامل تمام معارف  علمی است که یک مسلمان باید بداند و از آن آگاه باشد ، همه آثار او چاپ شده اند که برخی از آنها به انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه شده است.

 

وی در چندین کنفرانس، رویداد، نشست و مجامع فکری، فقهی، حقوقی و اجتماعی در کشورهای اسلامی، اروپایی و آفریقایی شرکت نموده است که حضور علمی ممتازی در آنها داشته و از مهم‌ترین آنها می‌توان به حضور مؤثر وی در نشست رونمایی از سند برادری انسانی میان شیخ الازهر و پاپ واتیکان اشاره نمود ، و همچنین می توان از حضور وی در " پیمان کنجکاوی " در مجمع صلح ابوظبی و برگزاری کنفرانس سند مکه با همکاری سازمان همبستگی جهان اسلام اطلاع داد. علاوه بر این وی در جلسات گفتگوی فکری و مذهبی متعددی در اتحادیه اروپا در بروکسل و در سازمان ملل در ژنو مشارکت داشته است.

 

این بزرگوار در پی ساخت و ایجاد شالوده ای کلی در جهت آراء ، مواضع و رویکرد همه جانبه خود می باشد که مبنی بر شناخت دقیق ادیان ، و مذاهب و فرهنگ ها است که از این طریق می خواهد بسترهای و محورهای تعامل ،گفت و گو و ایجاد پل های تقریب و نزدیکی را نه تنها میان پیروان ادیان و مذاهب ، بلکه میان کل بشریت به منظور گسترش فرهنگ صلح و حاکمیت اصل مدارا، کثرت گرایی، و پذیرش دیگران و برادری انسانی ایجاد کند و به آن بپردازد.

 

آقای محمدعلی حسینی از جمله علما و اندیشمندان برجسته جهان عرب و اسلام به شمار می‌رود که به دلیل فعالیت‌های علمی و تلاش‌های فکری و رویکرد اعتدالی و میانه رو خود و نیز ترویج ارزش‌های مدارا، و اشاعه ارزش های صلح و نشر فرهنگ اسلامی و در پیش گرفتن مسیرهای گفت و گو، و پذیرش دیگری آن گونه که هست مورد  احترام و قدردانی قرار می‌گیرد وی همچنین دارای رویکرد روشنفکرانه و فعالیت های فعال انسان دوستانه مسالمت آمیز نسبت به انسان ها در کشورهای اسلامی و اروپایی است ، تا جاییکه تز رساله مدرک دکترای وی در همین زمینه بوده است.

 

تماس از طریق

 

پست الکترونیکی:

info@mohamadelhusseini.com

 آدرس سایت:

www.mohamadelhusseini.net

 


  • المصدر : http://www.mohamadelhusseini.com/subject.php?id=10
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2015 / 10 / 09
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28